راهنمای خرید کفی


تشبیه پا به قلب دوم نشان از اهمیت این عضو در سلامت عمومی بدن دارد. راحتی پا در کفش از وارد شدن فشار به کف پا، زانوهاT کمر و ستون فقرات هنگام راه رفتن جلوگیری می کند. یکی از مهمترین اجزاء کفش که مستقیما با کف پا در تماس است ونقش مهمی که سلامت و راحتی پا دارد، کفی کفش است.

کفی ها علاوه بر تآمین راحتی پا در کفش موجب اندازه شدن کفش و جلوگیری از تعریق و بالا رفتن حرارت کفش نیز می گردد. همانطور که کفش ها در مدلهای مختلفی دارند، کفی ها نیز از نظر جنس، ارتفاع پاشنه، عرض سینه پا و... دارای مدلهای متنوعی می باشند. کفش کالا به عنوان اولین فر وشگاه تخصصی کالای جانبی کفش در کشور نیز انواع مختلفی از کفی های طبی و تخت را در دسترس هموطنان عزیز قرار داده است. 

در این نوشتار تلاش کرده ایم که با بیان ویژگی ها و مدلهای کفی های مختلف به مشتریان محترم در انتخاب کفی مناسب کمک کنیم.

به عنوان مقدمه باید عرض کنیم کفی هادر یک دسته بندی کلی می توان به دو دسته کفی تخت و کفی طبی تقسیم بندی کرد. کفی های تخت از ضخامت یکسان در تمام نقاط برخوردار هستند، اما در تولید کفی های طبی به ساختار ارگونومیک کف پا توجه شده است. به عنوان مثال چون به پاشنه پا هنگام راه رفتن فشار بیشتری وارد می شود، ضخامت این قسمت در انواع کفی طبی بیشتر است و یا ارتفاع قوس داخل پا در کفی ها مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین در انتخاب کفی های طبی علاوه بر ویژگی های عنوان شده به شکل قالب کفی نیز باید توجه کرد.

نکته دیگر که در انتخاب کفی می بایست به آن توجه کرد، مدل  کفش و میزان فضایی است که برای کفی در آن وجود دارد. به عنوان نمونه کفش های مجلسی کشیده تر هستند و کفی هایی با ضخامت کم مناسب آن ها هستند اما کفش های راحتی یا اسپورت و کفش ایمنی فضای مناسبی برای کفی با ضخامت های بیشتر دارند. 

کفش کالا کفی های تخت را در یک دسته بندی و کفی های طبی را بر اساس جنس رویه آن ها به سه دسته زیر تقسیم بندی می نماید:

1- کفی طبی با رویه چرم طبیعی

2- کفی طبی با رویه چرم مصنوعی

3- کفی طبی با رویه پارچه 

البته دسته دیگری هم وجود دارد که کفی های سیلیکونی و اکسسوری های پزشکی می باشد. در ادامه به بیان ویژگی های مهم هر یک از محصولات می پردازیم که امیدواریم مورد توجه و استقبال مشتریان محترم قرار گیرد.

اکثر کفی های موجود در بازار کفی های pu هستند که در انتخاب آنها بسته به نوع سلیقه نوع رویه آنها می تواند طبیعی ، مصنوعی و یا با پارچه نانو بوده و بایستی به شکل قالب کفی نیز توجه نمود. شکل بعدی کفی های evaبوده که در مقایسه با نوع قبلی ، سبک تر و ارزانتر می باشند. اما از میزان انعطاف پذیری کمتری نسبت به نوع pu برخوردار بوده و عمدتا این نوع از کفی ها با پارچه های نازک مانند  پارچه های سوزنی یا  ....تولید می شوند و به همین دلیل برای کفش هایی که به کفی های قطور نیاز ندارند ، مناسب هستند.

کفی های اسفنجی را هم به دو دسته کفی های اسفنجی معمولی و مموری فوم تقسیم بندی می کنیم. با توجه به تنوع بالای کفی ها در فروشگاه کفش کالا ، در این نوشتار سعی نموده ام تا اطلاعات مختصری ازهر نوع از این کفی ها در اختیار مشتریان ارجمند قرارداده تا در زمان انتخاب کفی ها با آگاهی بیشتر این کار انجام پذیرد.

- کفی با رویه چرم مصنوعی : چرم مصنوعی از یک لایه پارچه و یک رویه بادوام مانند pvc تشکیل شده است . چرم مصنوعی از نظر دوام و انعطاف پذیری و البته میزان هزینه کرد کمتر، نسبت به چرم طبیعی ارجحیت داشته و تنها دارای نقش پذیری ضعیف تری نسبت به چرم طبیعی می باشند .چرم مصنوعی از نقطه نظر فرآیند تولید و عمل برش زدن بسیار کاراتر از چرم طبیعی بوده و بعلاوه دارای ثبات رنگ بهتری بوده و بدلیل وجود این مزایا در کنار قیمت و هزینه کرد پایین تر باعث شده تا از چرم مصنوعی به عنوان یک گزینه مهم درصنعت تولید انواع کفی کفش ، اسستفاده شود.

کفی با رویه پارچه: در حال حاضر 3 نوع مختلف کفی طبی با رویه پارچه در تارنمای کفش کالا عرضه شده است که در باره ویژگیهای هر یک توضیح مختصری ارائه می کنیم :

  • -کفی های طبی مموری فوم : این نوع از کفی ها دارای قابلیت شکل پذیری اختصاصی با توجه به شکل کف پای در هر شخص را دارا بوده و این نکته به عنوان وجه تمایز منحصر بفرد این نوع کفی مطرح می باشد. 
  • - کفی های سلولزی(اسفنجی): این کفی ها متشکل از یک لایه اسفنج با تراکم بالا در قسمت اصلی کفی و دو لایه پارچه در قسمتهای فوقانی و تحتانی اسفنج می باشد که به همین دلیل این نوع از کفی از نرمی خاصی برخودار بوده و بویژه از این قابلیت در تهیه انواع کفش ها ، خصوصا کفش های مجلسی مردانه و زنانه کاربرد فراوانی دارد.
  • -کفی های eva با روکش پارچه ای : شاخصه اصلی این نوع کفی ها در سبکی و قیمت مناسب آنها می باشد.
  • -کفی طبی با رویه چرم طبیعی: چرم طبیعی  از فرآیند عمل دباغی و آماده سازی پوست حیواناتی همچون گاو ، گوسفند ، بز و.......بدست می آید. برخی از ویژگی های شاخص استفاده از چرم طبیعی در صنعت تهیه کفی کفش ، کیفیت ، دوام ، سبکی و زیبایی خاص محصولات این نوع از کفی ها می باشد.البته مهمترین خصیت بارز استفاده از چرم طبیعی، خاصیت نقش پذیری و ضد تعریقی این نوع از چرم است . چرم گوسفندی ، چرم بزی ،چرم گاوی و چرم اشبالت از انواع مهم چرم های طبیعی مورد استفاده در صنعت تهیه رویه کفی های طبی می باشند. البته میزان هزینه کرد تهیه ، ضخامت ، دوام و کیفیت رنگرزی علت وجود تفاوتها در انواع چرم طبیعی می باشد.